Ragnar
Tehnikaga esimene kokkupuude oli suhteliselt varakult. Kusagil 7.-8. aastaselt juba alustasin jalgrataste ümberehitustega, sest originaal lahendused ei meeldinud. Sealt edasi tulid juba võrrid, mopeedid ja kuni suuremate krossimootorratasteni välja. Omanäoliste lahendustega, mis olid üleküla pillid. Peale põhikooli õpinguid oli siht selge ja õpingud jätkusid autoremondis, et omandada antud valdkonna võlud ning valud. Suureks väljakutseks kooli ajal oli autolukksepa aineõpetaja abikaasa Fiat 127 renoveerimine käepäraste vahendite ja tööriistadega, mis oli ühtlasi ka lõputööks. Õpingute käigus oli esimene kokkupuude autoremondi, ümberehituse ja lisavarustuse osas, kui sai asutud praktikale Mitsubishi-Škoda esindusse, kus sai teostatud igapäevaseid regulaarseid hoolduseid. Ei läinud palju aega mööda, kui suundusin aastal 1998 uute autode ettevalmistuse osakonda tööle. See töö oli huvitav, kuna sai paigaldada selle aja kohta huvitavat lisavarustust, nagu näiteks uuele Mitsubishi Pajero Sport mudelile esimest kroomitud kängururauda, suuremaid rattaid, Webasto ja signalisatsiooni süsteeme, astmelaudu, lisatulesid jne. Sellest perioodist tekkiski pisik selle teemaga edasi tegeleda, kuna esimene kogemus Mitsubishi maasturitega oli igati positiivne ja motiveeriv. Esimest võidusõidu maasturit Toyota Land Cruiser 70 mudelit sai ehitama asutud aastal 2003, kust sai ka alguse tõsine huvi ja kokkupuude offroad sõiduga. Senimaani sai sõidetud enda ehitatud ja modifitseeritud Opel Calibra-ga erinevatel rallisprintidel.
Land Cruiseri ehitamine ei olnud niisama, vaid eesmärk oli toota midagi sellist, mis oleks konkurentide masinatest parem. Seega sai ehitatud ümber kogu vedrustus, tavalise ComeUp elektri vintsi asemele paigaldatud reduktor ülekandega Warn, 2.4 bensiini mootor sai asendatud 4.0 24V diisliga, klaasid asendatud pleks klaasiga, uus snorkel ning suuremad rattad jne. Sellest ajast saati on tegeletud offroad sõiduga, autode ehitamise ja ettevalmistamisega ning võistlemisega. Lisaks sai samaaegselt sõidetud Eesti Meistrivõistlusi ja kestvuskrosse Quadracer klassis. Selleks sai USA-st tellitud ja ehitatud originaal seadest ümber võidusõidu Yamaha Raptor, kuhu sai paigaldatud tipptehnoloogia ehk Rieger amordid, Yoshimura väljalase, laiemad õõtshoovad, tugevdatud tagavõll jne. Tegeletud on ka missiooni tundest ja kogukonna hüvanguks vabatahtliku päästega, kuid ega sealgi käed rüppes ei istutud, vaid sai ehitatud kolm päästeautot lahinguvalmidusse: Chevrolet Military Blazer 4×4, Scania päästeauto ja Volvo TGB 131 AMT 6×6 ning lisaks renoveeritud merepääste RIB kaater. 2015. aastal oli aeg vaadata laia maailma ning kolitud oma tegemistega Inglismaale, kust sai alguse Ragnar Off Road House Ltd. Suures laias maailmas oli õppimist ja kogemuste omandamist palju. Silmaringi avardamise eesmärgil sai reisitud palju erinevatel Suurbritannia näitustel, Car Boot Sale laatadel, muuseumites ja tegeletud väga paljude erinevate projektidega. Peamiseks valdkonnaks on tänaseni jäänud kõik, mis seondub maastikuautode ja mootorratastega, samuti ka klassikaliste autode renoveerimisega. Tänaseks on tegevused taas Eestis ja on aidatud paar tublit ettevõtet sarnases valdkonnas tööle. Üles on ehitatud kardiklubi Isalt-Pojale, kus on meil väga tublid sõitjad: Patrick Sarapuu, kes on Eesti Meister 2021 Iame X30 Junior ja parim Eestlane Rotax Max Junior klassis, Endrik Micro 60 ja Gabriel Cadet klassis.